Hoe evalueren deelnemers de opleiding "ervaringsdeskundige eetstoornissen"? Overall: grote onderscheiding!…terkdoorvrijwilligerswerk.blogspot.be/2013/04/sessie…
— elsverheyen (@verheyenels) 27 april 2013
Evaluatieboom: op voorhand
Evaluatieboom: nadien
De
opleiding werd over het algemeen als zeer positief geëvalueerd door de 9
deelnemers van deze laatste sessie.
(Gemiddelde
scores op 5, met 1 = onvoldoende en 5 = zeer goed)
4,88/5 Hoe aangenaam vond je de opleiding?
4,77/5
Hoe beoordeel je de begeleiding
van de opdrachten?
4,55/5
Hoe beoordeel je de begeleiding
van de groepsprocessen?
4,77/5 Hoe beoordeel je de inhoud?
4,11/5
Ik heb het gevoel dat deze
opleiding me heeft voorbereid op mijn taken als
vrijwilliger.
4,77/5
Had je het gevoel dat de tijd
zinvol besteed werd?
4,63/5
Hoe beoordeel je de keuzevrijheid
(sessie 5-10: zelf te kiezen)?
4,88/5
Hoe beoordeel je de begeleidende
documenten (infobundel)?
4,66/5
Hoe beoordeel je de weblog als
extra en externe communicatie?
4/5
Wat vond je van de locatie?
4,88/5
Voldeed de opleiding aan je
verwachtingen?
5/5 Zou je anderen deze opleiding
aanraden?
We
onthouden één tip, één aandachtspunt en één “te bewaren element” voor een
volgende editie van deze opleiding.
Tip (rood): bij de sessie over chatten was het zinvol geweest om
een concrete opdracht mee te geven op het moment dat de groep het chatten kon
uitproberen, vb. door elke groep een “rol” mee te geven, zodat er een echte
simulatie van een chatgesprek gedaan kon worden.
Aandachtspunt (rood): de zetels zitten niet voor iedereen
goed en zijn niet altijd zo concentratiebevorderend.
Te
bewaren (geel): in de
syllabus hoeft er niets te veranderen. De inhoud is goed opgebouwd, zinvolle
onderwerpen, goede afwisseling tussen theorie en praktijk, gebruik van kleuren
en afbeeldingen,…
De
volgende aspecten werden als sterke
punten benoemd door de groepsleden.
Begeleiding:
openheid, enthousiasme, toegewijd, interactief, punctualiteit, duidelijkheid
(op maat, goede aandachtsverdeling binnen de groep)
Inhoud:
lay-out van de begeleidende teksten, duidelijk verstaanbare taal, essentie
(geen uitgebreide theoretische uiteenzettingen, maar to the point),
professioneel, aanvullingen van theorie met ervaring
Werkvormen:
kleine groepjes, gebruik van gekleurde mapjes (om groepen in te delen bij de
eerste sessie, zodat we niet zelf moesten kiezen), afwisseling, gebruik van
mailing en van weblog, educatief verantwoord
Groepsprocessen: enthousiasme (van de groep, iedereen
werkte goed mee), verbondenheid, openheid, ruimte voor inspraak, diversiteit in
groepssamenstelling (de verschillende perspectieven werden als verrijkend
ervaren)
Je doet je werk prima Els, bewust hier en daar relativerend en empathisch. Knap! Trots op je.
BeantwoordenVerwijderenGoed gewerkt!
BeantwoordenVerwijderen